11 Mayıs 2009 Pazartesi

ZAFER TEMUÇİN İLE RAŞİT YAKALI TAŞ MEKTEPTE

Cumhuriyet Gazetesi karikatüristi Zafer Temuçin ile Raşit Yakalı bugün birlikte Tarık Akan' ın Bakırköy'deki Taş Mektebinde bir söyleşi gerçekleştirdiler. Gayet kalabalık bir katılımla tiyatro salonunda yapılan söylesi çok büyük bir ilgi gördü.
Ben salondan resim çekmeyi akıl edemedim ama okul kütüphanesinden resimlerle konuyu yansıtmaya çalışıyorum. Okul bana resimleri sonra ulaştıracak, ben de sizlere./
Öğrencilerin her an yararlandığı ve internete de bağlanabildiği kütüphane çok düzenli ve ful doluydu. Burada günlük gazeteler bile vardı.
Bir öğrenci bana bu karikatürü hediye etti. Öğrenciler, İnternetten karikatürlerimizi indirip kartlara basmışlar, bizden imzalar istediler.
Okulda birde mizah kulübü kurulmuş....
Taş mektep çok güzel bir mekan..Tam butik bir okul ama 500 ün üzerinde bir öğrenci sayısı var ve tam kapasite ile öğrenim veriyor. Çok sayıda haftalar düzenleniyor ve konuklar çağrılıyor. Bu haftayı "MİZAH HAFTASI" olarak belirlemişler ve ilk konuk olarak bizleri davet etmişler. "" GÜLEN TAŞ MİZAH GÜNLERİ." Çok güzel bir isim. Okula girer girmez sanki bir güzel sanatlar Lisesi izlenimi verdi bana. Her yer el emeği göz nuru eserlerle dolu. Karikatürler, resimler, maketler, biblolar, neler neler.
Tüm öğrenciler çok moralli, neşeli. Zaten söyleşi sırasında bizlere öyle güzel sorula sorup, yorumlar yapıp katkıda bulundular ki.. Bu durum onların kültür durumlarını hemen belli ediyordu.
Hafta boyu hergün bir mizah sorusu soruyorlar, bilenlere çeşitli ödüller verilecek. Katılmak isteyenler bu formları dolduracaklar. Ne kadar güzel bir uygulama.
Bakın ne kadar güzel bir mizah köşesi.
El emeği seramik teşekkür heykelcikleri elimizde, hocamız bizi uğurluyor..
Bakın; Müdür ALİ AKDOĞAN beyin oda tabelası bile bir karikatüristin elinden çıkmış . Gelin de takdir etmeyin. Bir de söylemeden edemeyeceğim bizleri okul yönetimi Karikatür Müzemizden araba ile aldırttı ve söyleşi sonunda Bakırköy deki okuldan / Zafer'i Şişli' deki Cumhuriyet gazetesine, beni de Yeni levent'teki evime kadar araba ile bıraktılar. Ben böyle bir uygulama ile yıllardır ilk defa karşılaştım. Okul yönetimine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Çok duygulandım, " İşte olay bu, kalite bu" diye düşündüm. Haksız mıyım?.
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: